piątek, 19 października 2012

Park w Oliwie

                   Park w Oliwie to miejsce odwiedzane przez mieszkańców i turystów. Można tam nacieszyć oko i odpocząć. Cały sztab ludzi dba o to, by było tu ładnie i czysto. Najbardziej lubię to miejsce wiosną, ale jesienią też jest pięknie.

Te fotki robiłam wcześnie rano, nieco zamglone i śpiace.
 




Inne powstały w samo południe więc skrzą się kolorami jesieni.
 










W parku mieści się oddział muzeum - tu na zewnątrz kapliczki kaszubskie.



Jako dziecko marzyłam o tym, by wejść do takiego przyciętego krzewu, wydawał mi się doskonałym domkiem, kryjówką. Ostatnio jakaś choroba zniszczyła krzew po prawej.



Na terenie parku mieści się ogród botaniczny i mała palmiarnia.









]










 

3 komentarze:

  1. Miejsce przepiękne! Napatrzeć się nie mogę! Wszystkie zdjęcia przepiękne, a zwłaszcza te "zamglone i śpiące" :) Oj, nie często mam przyjemność oglądać zdjęcia robione tak wczesną porą, bo i mało kto jest tak pozytywnie zakręcony, by... o tak wczesnej porze ;) szaleć z aparatem ;)
    Teraz zdjęcie nr 3 zdobi mój pulpit :) Mam nadzieję, że Izuś się nie obrazi :) i właścicielka bloga też ;)
    Buziaczki :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park ten powstał z przyklasztornych ogrodów w I poł.XVIII wieku i cieszy do dzisiaj. To zdjęcie, które Ci się spodobało robione jest w moim ulubionym miejscu. Istnieje tam coś, co nazywa się "Książęcym Widokiem" - jest to iluzja, ponieważ gdy patrzysz, to masz wrażenie, że stawy łączą się z Zatoką Gdańską, odległą o kilka kilometrów. Teraz urosły drzewa,ale cieszy ta przestrzeń, która z korytarza roślin się wyłania, i sprawia wrażenie, jakby on nie miał końca.
      Lubię takie chwile, gdy nie ma ludzi, gdy świat się budzi. Wstawanie poranne to moje drugie imię:) Dzis wyruszam do Gdańska. Wczoraj obserwowałam wschód słońca, niestety bez aparatu bo w celach sportowych:)
      Buziaczki:)

      Usuń
  2. I my dzięki Tobie nacieszyliśmy oko :-)
    Miejsce, jak z bajki. Ja się zawsze w takich wypadkach zastanawiam, jak oni to wszystko plewią??? :-) Bo ja ze swoim, jakże mniejszym ogródkiem nie daję rady :-(

    OdpowiedzUsuń